All Categories
Featured
Table of Contents
Waarom hybride evenementen? Organiseer je een evenement voor gasten uit alle hoeken van de wereld? Dan is de kans heel erg groot dat je niet iedereen zult kunnen overtuigen om naar je event af te reizen - bedrijfsfeest deventer. Maar ook bij kleinere lokale evenementen is de kans groot dat niet iedereen daar tijd voor heeft.
Vaak zijn er ook zijdelings geïnteresseerden in het topic van je event. Mensen die nooit naar het event zouden komen, maar wel aan kunnen haken op de live feed. Je kunt er dus volledig nieuwe doelgroepen mee aanboren. En een groter bereik is altijd interessant voor je sponsors. Maar het kan natuurlijk ook andersom, want misschien is het wel net de spreker die uit een ander werelddeel komt en niet fysiek aanwezig kan zijn.
Met hybride events kun je volledig nieuwe doelgroepen aanboren. Probeer creatief te zijn. Zo kunnen die extra kosten om je event live de ether in te sturen wel eens een extra inkomstenbron worden. concept en programma 61 62 62 events63 Een van de grootste angsten die organisatoren hierbij hebben, is dat al hun gasten online zullen kijken en er niemand meer naar het evenement zelf komt (bedrijfsfeest deventer).
Je kunt de twee, het live event en de online variant, gewoonweg niet met elkaar vergelijken. bedrijfsfeest deventer. De belangrijkste reden waarom mensen naar evenementen komen, is heel vaak om anderen te ontmoeten en te netwerken. En dat aspect mis je als je alles online volgt. Bioscopen zijn toch ook niet verdwenen toen er dvd s op de markt kwamen? Ze hebben zich natuurlijk wel aan moeten passen.
Integendeel! En dat geldt net zo voor evenementen. In de praktijk zien veel organisatoren van sterke events dat de live feed motiveert om de volgende keer wél naar je event te komen. Mensen zien immers wat ze missen. Format Als uitgangspunt voor een geslaagde internetuitzending kun je het beste eens inspiratie opdoen bij klassieke tv-formats.
Virtueel vergaderen is voor sommige deelnemers nog altijd wat onwennig, en zo neem je die drempelvrees weg. Een virtuele host is zeker een toegevoegde waarde voor je event. Net zoals een dagvoorzitter op je live event loodst deze presentator je online gasten door het evenement. Verder installeer je, met uitzondering van hele kleine evenementen, een apart online team dat alle interacties over het live event via chat, social media enzovoort kan monitoren, maar dat ook verantwoordelijk is voor de technische kant van het verhaal.
tip A Make-up, camera s, belichting dat zijn allemaal zaken waar we voor hybride events iets van de tv-wereld kunnen leren. Daarom hebben we met eventplanner. tv een making of -filmpje gemaakt met veel praktische tips. Je kunt het hier bekijken: video A Ook de content zelf stem je af op je online publiek.
Online gasten volgen vaak niet het hele programma, maar pikken er die elementen uit die voor hen het interessantste zijn. bedrijfsfeest deventer. Maak net zoals een tv-gids een overzicht van de topics die aan bod zullen komen, concept en programma 6364 en wanneer precies, zodat je virtuele deelnemers op het juiste moment naar je event kunnen zappen.
Vooral grote namen staan dit niet altijd toe. bedrijfsfeest deventer. Er zijn verschillende vormen van hybride evenementen mogelijk: Individueel. Online deelnemers volgen het evenement individueel of in hele kleine groepjes van achter hun computer. Pod/remote locatie. Je kunt er als organisator ook voor kiezen je event op verschillende locaties te organiseren en die dan live met elkaar te verbinden.
Alle vormen van interactie en communicatie tussen de verschillende locaties zijn mogelijk. Studio. De laatste setting zijn opnames in een studio waar geen live publiek aanwezig is - bedrijfsfeest deventer. Bij deze vorm neemt iedereen remote deel aan het event en is de professionele kwaliteit van de opnames nog belangrijker dan bij de vorige vormen.
Online heb je hiervoor verschillende tools ter beschikking - bedrijfsfeest deventer. Denk aan chatmogelijkheden waarbij online kijkers live vragen kunnen stellen. Door je te beperken, kun je de discussie overzichtelijk houden en kunnen de vragen wellicht ook in de zaal gesteld worden aan de spreker (door bijvoorbeeld de online presentator). Maar ook Twitter en andere social media lenen zich uitstekend voor feedback bij hybride evenementen.
Zie hoofdstuk 18 voor meer informatie over het kiezen van een goede hashtag en het monitoren van social media (mannelijke stripper). 64 events65 Businessmodel Online wil niet zeggen gratis (bedrijfsfeest deventer). Als je een sterk inhoudelijk programma hebt, zijn mensen echt wel bereid te betalen om je event online te kunnen volgen. Ook voor je sponsors zijn er heel wat mogelijkheden.
Zo kunnen die extra kosten om je event live de ether in te sturen wel eens een extra inkomstenbron worden. video A concept en programma 65 66 66 events BRON: SELECT CATERING/FOTOGRAAF: PAUL RIDDERHOF .
Organiseer je een evenement? De checklist helpt je op weg. Tip: breng je evenement in een vroeg stadium onder de aandacht van Evenemententeam Facility Services, zij denken graag met je mee over praktische zaken: zijn mijn wensen haalbaar? Kijk voor meer informatie hier. Organiseer je een evenement? De checklist helpt je op weg.
Samen neem je onderstaande checklist door en bespreek je waar je ondersteuning bij kunt krijgen en waar je zelf mee aan de slag kunt. Aanvullende informatie rondom evenementen in de A-Z: .
Je bent gevraagd om een congres te organiseren, maar hoe pak je dat nu eigenlijk aan en waar moet je beginnen? Het begin is het kiezen van de locatie of het boeken van een spreker, maar het vast stellen van je doelstellingen en doelgroep. Daarnaast is het belangrijk om een begroting op te stellen en het verstandig je af te vragen of je het organiseren zelf wilt doen of dat je het (gedeeltelijk) wilt uitbesteden of allebei.
Een congres organisator komt vaak met goede adviezen en tips. Gebruik onze checklist en stappenplan om het je makkelijker te maken. Voor alles geldt je mag altijd eens vrijblijvend contact opnemen als je vragen of opmerkingen hebt over dit stappenplan of je congres. Checklist en stappenplan congres organiseren, Checklist in een overzichtelijk PDF-je? Klik hier • Bepaal de doelstelling(en)• Stel de doelgroep vast• Bepaal het thema en/of onderwerp• Maak een inschatting van het aantal bezoekers • Bekijk of er voldoende tijd en expertise beschikbaar is of dat je expertise inhuurt• Stel een werkgroep samen met verschillende expertises (inhoudelijk en organisatorisch)• Is er voldoende budget? (Budgetteren geeft zicht in de haalbaarheid)• Ga uit van vaste en variabele kosten• Bepaal de deelnemers fee (met vroegboekkorting en/of studentenkorting)• Zijn er sponsorinkomsten?• Bouw een go/no go moment in• Vergeet niet 10% onvoorzien op te nemen • Stel de datum vast• Kies een datum die past bij je doelgroep• Let op vakanties en overige (sport)events• Start ruim van te voren (6 tot 12 maanden) (zie ook onze checklist: de juiste locatie kiezen)• Passend bij en ondersteunend aan, het doel en je doelgroep• Onderscheidend, verrassend• Moet voldoen aan de randvoorwaarden van het congres • Nodig sprekers uit• Zorg voor een goede dagvoorzitter• Bedenk interactieve werkvormen• Deelsessies, workshops (Vraag je aan)• Voorbereidend draaiboek (ook wel actielijst)• Verdeel de acties onder de werkgroep leden naar kennis en kunde• Dag draaiboek (minutieus verloop van de dag(en)) • Bepaal welke uitstraling je wilt creëren om je deelnemers te raken (bedrijfsfeest deventer).
• Welke leveranciers zijn er nodig• Vraag verschillende offertes aan en vergelijk • Stel mailinglijst(en) op• Plan wanneer er een save the date, uitnodiging, reminder verstuurd moet worden -Denk ook aan een bedankt briefje/mail aan de sprekers/ leveranciers • Maak een communicatie en (eventueel) social media plan• Bekijk advertentiemogelijkheden• Vermeldingen op relevante websites plaatsen • On-line? Maak een registratiesite• Bijhouden financiële administratie• Versturen van facturen • Regel on-site management, iemand die de regie in handen heeft• Zorg voor een goede briefing vooraf• Zorg voor één persoon die fungeert als aanspreekpunt voor alle leveranciers.• Zorg voor gastheren/-vrouwen • Extern; Ervaring deelnemers, leveranciers• Intern; Organisatorische verbeterpunten• Stel een financieel eindverslag op .
Waarschijnlijk denk je al snel aan mooie acties of spraakmakende workshops. Maar ga eerst even een stapje terug: de doelgroep. Als je dit helder hebt, dan bepaal je het doel van het event en een thema dat erbij past. (Vergeet overigens niet die goede ideeën ergens op te schrijven, want ze komen sowieso van pas bij punt 5!) Daarna bepaal je de KPI’s; zo kun achteraf het succes van het congres meten.
Vier je binnenkort je verjaardag, heb je een jubileum van je werk of is er een andere feestelijke gelegenheid? Dan heb je een goede reden om een feestje te geven! Maar waar begin je mee? Weet je wat er allemaal geregeld moet worden om een feest te kunnen geven? Hieronder vind je een handig overzicht van dingen waar je aan moet denken als je een groot óf klein feest wilt organiseren (bedrijfsfeest deventer).
Je zult een feestje met collega´s wellicht op een andere manier vieren dan een housewarming (bedrijfsfeest deventer). Een kinderfeestje is niet hetzelfde als een receptie. Een feest voor 1000 man pak je anders aan dan een feest voor 20 man. Het is daarom verstandig om van te voren na te denken over de gelegenheid van het feest en wat dit betekent voor de organisatie en de uiteindelijke uitvoering.
Heb je een specifieke datum in gedachten? Bijvoorbeeld omdat dit de dag is waarop je jarig bent, je de laatste werkdag hebt of omdat de datum een speciale betekenis heeft - stripper boeken. Als je flexibel bent in de keuze van de datum en tijd, dan is het goed om te zorgen dat deze voor zoveel mogelijk gasten haalbaar zijn (bedrijfsfeest deventer).
Of misschien geef je liever een feest direct na je werk, omdat alle collega´s die je wilt uitnodigen dan al aanwezig zijn (bedrijfsfeest deventer). Zijn er veel (jonge) kinderen bij, geef het feest dan niet te laat op de dag. Houd eveneens rekening met belangrijke feestdagen en evenementen bij het bepalen van een datum.
Table of Contents
Latest Posts
Prijs Dj Bruiloft
Bruiloft Dj Prijs
Singer In Suit
More
Latest Posts
Prijs Dj Bruiloft
Bruiloft Dj Prijs
Singer In Suit